מאגרי מידע

גולשים מסויימים אינם מצליחים לגלוש לאתר שלי/ מקבלים אתר אינטרנט אחר


כאשר DNS Clients (אינטרנט אקספלורר, אאוטלוק, שרתי דואר וכו') מנסים לתרגם דומיין ל IP, נשלחת בקשה לשרתי ה DNS לפי הסדר הבא:
1. קובץ hosts במחשב המקומי.
2. שרתי ה DNS שמוגדרים בכרטיס הרשת.
3. שרתי הDNS שמוגדרים במודם או בראוטר של רשת המחשבים.

מכיוון שברוב המחשבים האישיים, כתובות שרתי ה DNS המוגדרות במחשב הן כתובות IP של שרתי DNS של אחת מספקיות האינטרנט הישראליות,  שאילתת ה DNS  (באנגלית: Dns Query) נשלחת לשרתי ה DNS של ספקית האינטרנט.
כאשר שרת ה DNS של ספק האינטרט מקבל את שאילת ה DNS,  הוא בודק אם קיימת רשומת DNS מקומית (Local Zone File) לדומיין זה ואם הקובץ אינו קיים, שרת ה DNS מבצע Recursive Lookup, פונה לשרתי ה DNS שמוגדרים ב whois, מקבל את כתובת ה IP הנכונה, שומר אותה ב cache למספר שעות ושולח את התשובה ללקוח. 
תהליך זה הינו התהליך השכיח והתקין שאמור להתבצע במרבית בקשות התרגום של שרת ה DNS של ספק האינטרנט.

בהנחה ורשומת ה DNS (ZoneFile) נמצאת בשרת ה DNS של ספקית האינטרנט, כתובת ה IP שתוחזר ללקוח תילקח מה Zone File המקומי (Authoritive Answer).

קורה לא מעט שדומיינים מסויימים אוחסנו בעבר אצל אחת מאו יותר ספקיות האינטרנט וכשהם פגו או הועברו לשרת אחסון אתרים אחר (ולכן השתנו שרתי ה DNS של הדומיין) ספקי האינטרנט לא מחקו את רשומת ה DNS המקומית משרתי ה DNS שלהם ומרגע זה רוב גולשי האינטרנט של ספק זה, יקבלו כתובות IP שונות מהכתובות המעודכנות והנכונות שהיו אמורות להתקבל.

כיצד ניתן לזהות את הבעיה?

הבעיה מתגלה כאשר גולשים מסויימים מצליחים לגלוש אל אתר האינטרנט, אך גולשים אחרים רואים אתר אחר או שהם אינם מצליחים לגלוש אל האתר כלל.

LiveDns יצרה אתר אינטרנט למטרת זיהוי בעיה זו, שמטרתו היחידה היא לבדוק האם נמצא Zone File אצל שרתי ה DNS של כל ספקיות האינטרנט הגדולות ואם כן, להראות מהם רשומות ה DNS שקיימות אצל ספק זה.
על מנת לגלוש לאתר זה ולבדוק אם הבעיה קיימת יש ללחוץ על הקישור הבא:

http://www.nslookup.co.il

במידה והיא קיימת, כיצד ניתן לפתור את הבעיה?

יש לפנות לכל אחת מספקיות האינטרנט שנמצא אצלם Zone File שלא צריך להיות מוגדר, ולבקש למחוק את הקובץ משרתי ה DNS שלהם.






נכתב ע"י: LiveDns Ltd - אחסון אתרים  אחסון אתרים | תאריך: 1/11/2009
צפיות: 11295

חזרה לדף קודם